چگونه بک لینک طبیعی بگیریم ؟

چگونه بک لینک طبیعی بگیریم ؟

به طور کلی می‌توان گفت بک لینک طبیعی لینکی است که خود به صورت طبیعی ایجاد شده باشد و باعث بهبود جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو شود.

راه‌های متفاوتی برای بدست آوردن و یا ساختن بک لینک وجود دارد که طبیعی بودن آن بسته به معیارهایی چون اعتبار دامنه، کیفیت محتواهای ارائه شده، زمان ساخت لینک، سن دامنه، تعداد لینک خروجی، آدرس آی پی سایت و … دارد.

1 – رپورتاژ آگهی
موثرترین روش برای ایجاد بک لینک طبیعی استفاده از رپورتاژ آگهی است که با رعایت نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد، در کنار بدست آوردن لینک طبیعی می‌تواند منجر به تبلیغ برند و کالای شما در وبسایت‌های مختلف شود و با خیال راحت می‌توانید از اعتبار بک لینکی که به سایت شما داده می‌شود استفاده کنید و در نتایج موتورهای جستجو پیشرفت کنید. (چنانچه قصد خرید رپورتاژ آگهی را دارید، می‌توانید از تعرفه‌ها و شرایط آن اطلاعات کسب کنید)

پر بازدید بودن : سعی کنید رپورتاژ آگهی را از سایت‌های پربازدید که رتبه الکسا خوبی دارند خریداری کنید که در کنار اعتبار لینکی که به سایت شما می‌دهد باعث بدست آوردن ورودی کاربر نیز شود که برای سایت شما اهمیت زیادی دارد.

دائمی بودن لینک : اطمینان از دائمی بودن لینک خیلی مهم است چون اگر لینک حذف شود اعتباری که به سایت شما داده شده بود از بین خواهد رفت.

بازه زمانی : اگر قصد دارید چندین رپورتاژ خریداری کنید باید بازه‌های زمانی مناسبی را انتخاب کنید و نباید در فاصله زمانی کوتاه چندین رپورتاژ خریداری کنید که باعث لو رفتن لینک خریداری شده و درنتیجه اسپم توسط گوگل می‌شود.

اعتبار دامنه : اعتبار دامنه سایتی که از آن اقدام به خرید رپورتاژ آگهی می‌کنید را چک کنید که دارای اعتبار دامنه بالایی باشد و اعتماد موتورهای جستجو به آن زیاد باشد که این اعتماد را با چند جستجو می‌توانید از نتایج موتورهای جستجو متوجه شوید که به کدام سایت اعتماد بیشتری دارد.

محتوای مناسب : استفاده از محتوای مناسب و یکتا در رپورتاژ آگهی خیلی موثر است و باعث ایجاد نتایج بهتر می‌شود. اگر چندین رپورتاژ خریداری می‌کنید حتما توجه داشته باشید که محتواهای متفاوتی داشته باشند.

تعداد لینک : لینک های ایجاد شده در هر رپورتاژ نباید بیشتر از 4 الی 5 لینک باشد چون هرچقدر لینک بیشتر شود، هم ارزشی که به هر لینک داده می‌شود کمتر خواهد شد و هم باعث مشکوک شدن موتورهای جستجو به لینک‌ها می شود و نکته دیگر که مهم است اینکه نباید به یک صفحه چند لینک داده شود.

رتبه بالا در کلمات کلیدی هدف : سعی کنید رپورتاژ آگهی را از سایتی که در کلمه کلیدی مورد نظر شما جایگاه مناسبی در نتایج موتورهای جستجو دارد خریداری کنید.

مقاله پیشنهادی : چگونه رپورتاژ بنویسیم
2 – شبکه‌های اجتماعی
هرچند شبکه‌های اجتماعی ممکن است تاثیر مستقیمی در نتایج موتورهای جستجو نداشته باشد ولی با فعالیت موثر در شبکه‌های اجتماعی باعث پخش شدن لینک‌های سایت خود به صورت طبیعی می‌شوید.

3 – تولید محتوای باکیفیت
به احتمال زیاد این جمله که محتوا پادشاه است را شنیده باشید و واقعا هم محتوا نقش خیلی کلیدی در رتبه‌بندی شما در نتایج موتورهای جستجو بازی می‌کند و شما با تولید و بازاریابی محتوا خوب باعث می‌شوید دیگران به شما لینک دهند که این خود از طبیعی‌ترین روش‌ها برای دریافت بک لینک است.

4 – پست مهمان
ایجاد پست مهمان در سایت‌هایی که اجازه نوشتن مطلب را می‌دهند می تواند به گرفتن بک لینک و بهبود رتبه شما کمک کند.

5 – انجمن‌ها
لینک سازی در انجمن‌ها با توجه به اینکه به صورت رایگان است، می‌تواند مقداری به ما در بهبود نتایج در موتورهای جستجو کمک کند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

آدرس ایمیل
عضویت
آیا گرفتن بک لینک سئو کلاه سفید است ؟
سئو کلاه سفید به مجموعه‌ای از تکنیک‌های بهینه سازی سایت گفته می‌شود که با قوانین و ضوابط موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، مطابقت دارد. در سئو یا بهینه‌سازی کلاه سفید سعی می‌کنیم با حفظ شرایط و قوانین و تکنیک‌هایی که از جانب گوگل تعریف شده است، رتبه سایت‌مان را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. دقیقا برعکس اتفاقی که در سئو کلاه سیاه یا روش‌های غیر قانونی سئو رخ می‌دهد.

بک لینک یکی از مواردی است که گوگل در زمان امتیاز‌دهی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و باید نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای داشته باشید. نوع لینک و محتوای لینک (مرتبط بودن یا نبودن آن با مقالات شما) از مواردی است که شما باید آنها را در نظر بگیرید و نکته مهم تر این است که شما باید کاری کنید که به صورت طبیعی لینک دریافت کنید تا سئوی کلاه سفید محسوب شوند. یعنی سایت‌های دیگر به خاطر شناخت شما به میل خود برای‌تان لینک می‌سازند. ممکن است سایت‌های دیگر در پی تبلیغاتی که برای سایت خود انجام داده‌اید شما را بشناسند.

بک لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید می‌توانند در بالا بردن و پایین آوردن اعتبار وب سایت شما دخیل باشند. بالا رفتن و پایین آمدن اعتبار هم به اعتبار سایتی که به شما لینک می‌دهد بستگی دارد.

رپورتاژ آگهی بهتر است یا بک لینک ؟
همانطور که اشاره کردیم رپورتاژ آگهی خود نوعی بک لینک طبیعی و کلاه سفید به حساب می‌آید. و در مقابل بک لینک هایی که خریداری می‌شوند، احتمال آنکه خصوصیات بک لینک‌های باکیفیت را داشته باشند پایین است. پس پیشنهاد ما به شما استفاده از رپورتاژ آگهی است که با یک تیر چند نشان زده باشید! هم بک لینک با کیفیت دریافت می‌کنید هم به تبلیغ برند خود می‌پردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا